Saturday, July 18, 2009

我的梦想(my dream)

小时侯,我的梦想是当一名老师。那时要当老师的原因只是因为觉得老师是一个无所不知和令人敬畏的人。 长大时侯,我就想当一名律师或会计师。因为我喜欢挑战性的工作。我觉得这两个都很有挑战性。其一是口才要好、反应灵敏而且熟读法律。而二者者是我一向来都喜欢处理帐目等等的工作,觉得要有效的管理公司的财务是一件很重要的工作。 后来,我终于获得了一份很有挑战性的工作。那就是成为一名辅导老师。 所谓的辅导老师就是帮助一些学习能力较差的学生,让他们能够接受跟得上正统的教育。我们身上肩负的使命很重,是为了让学习能力较慢的学生让他们能够掌握课堂所学的知识。我们现在每天都在接受训练、绞尽脑汁准备教案、丰富教学希望能够改变古板的教学法并不断地做出创新。

when i was young, i wanted to become a teacher. however, i changed my mind to become a lawyer or accountant when i grew up since i think the work are very challeging. now, i have further my studies in the way of becoming a teacher. it is also a challeging for me. it is because i will become the teacher for slow learner students. i have been learned a lot of theory and planning a lot of teaching aids at my college. i want to make my students enjoy studying all the day. also, i hope i can help all my students when they need me.

No comments:

Post a Comment